Generelt
Disse angitte vilkår regulerer kundens bruk av varer og tjenester levert av protrneing.no og HØI AS, heretter kalt selger. Disse vilkårene gjelder for alt salg fra selger så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene i mellom.
Priser og levering
Prisene er oppgitt i NOK og er inklusiv. mva dersom ikke annet er angitt. Siden oppdateres daglig hvilket garanterer at prisene alltid er aktuelle. Selger reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil, og at bilder kan avvike fra varen som selges.
Ordrer med flere varer sendes samlet så sant det ikke er uforholdsmessig lang leveringstid på restet vare. Leveringstid vil da bli oppgitt, og restet vare ettersendes fraktfritt.
Betaling
Klarna
Klarna gir deg muligheten til å betale med faktura, delbetaling, konto eller kort. Det blir utført en kreditttsjekk og spørsmål rundt resultatet av denne må rettes til Klarna direkte.
Om man benytter faktura, delbetaling eller Klarna Konto er dette en avtale mellom kunde og Klarna - ved spørsmål ang. betingelser på utførte kjøp må Klarna kontaktes.
Nets
Nets gir deg mulighet til å betale med kort eller Vipps. Pengene blir reservert på kortet ditt og trekkes først når ordren sendes fra oss. Om leveringstiden overgår 30 dager, vil reservasjonen automatisk oppløses, men vi kan fortsatt trekke beløpet fra kortet ditt når varen sendes.
Leveringstid
Varer som er på lager sendes normalt samme dag eller dagen etter. For bestillingsvarer eller forhåndsbestillinger er den forventede leveringstiden oppgitt ved kjøp.
Forsendelse
Alle leveringer skjer med Bring Posten. Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Leveringstiden er normalt 3-5 arbeidsdager (hverdager), avhengig av hvilken tid på døgnet bestillingen gjøres, og om varene er på lager. Kunde vil få beskjed når varene er utsendt.
Bestillinger kan bli sendt med ulike tjenester fra Posten Bring, som Klimanøytral Servicepakke, Bedriftspakke eller Stykkgods.
Sendingen kan spores på www.bring.no
Dersom varen blir skadet ved levering skal dette snarest meldes til selger og helst på ankomstdagen via e-post. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått. Ser du at emballasjen er skadet ved leveringstidspunktet så skal du også melde dette direkte til den som du kvitterer ut pakken av. Får vi ingen melding om skadet gods innen 7 dager etter levering anses varen for å være levert i fullgod stand. For uavhentede pakker som sendes i retur (ikke blir løst ut) blir kunde debitert for frakt/returfrakt samt service honorar pålydende 400 kr inkl.mva. Selger vil aldri betale returfrakt for kunde slik at hvis kunde sender oss en pakke i retur vil kostnaden påløpe kunde og ikke selger.
Kundens plikter
Den som er registrert som kunde (18 år aldersgrense) hos selger, er ansvarlig for betaling av de ytelser selger eller selgers samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra selgers side.
Reklamasjon
Før feil meldes til selger, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Dersom kunden kan godtgjøre at produktet ikke fungerer slik selger har beskrevet at det skal gjøre, må kunden melde dette til selger slik at selger kan iverksette tiltak for avhjelp. Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir selger melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen.
Avhjelp
Selger skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved produktet levert av selger, iverksette tiltak for å rette på mangelen. Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med selger, betaler ikke selger disse utgiftene.
Angrefrist
Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Kunde har 14 dagers angrefrist og kan returnere varen for full kreditering. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Det gis ingen angrerett på spesialbestilte varer. Varen skal returneres i ubrukt stand og uten tegn til slitasje eller bruk.
Retur
Ved retur av varer som er riktig levert til kunde som ikke går under Angrerettloven, skal returen godkjennes av protrening.no/HØI AS. Retur av korrekt leverte varer, blir det beregnet et gebyr på 20% av varens verdi. Fraktkostnader blir ikke kreditert. Kjøper betaler også returfrakt.
Ekstraordinære forhold
Selger er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis selger godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor selgers kontroll, og som selger ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Selger er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra selgers side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.
Endring i vilkårene
Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.
Force majeur
Er selger forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er selger fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.
Taushetsplikt
Alle kundeopplysninger håndteres med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående